Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Το Web Marketing Αλλάζει

Παρακολουθώντας τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο του Web Marketing (ή αλλιώς ψηφιακής επικοινωνίας) τους τελευταίους μήνες παρατηρώ πως το πεδίο αλλάζει μαζί με τον τρόπο που οι χρήστες του Διαδικτύου ξοδεύουν τον χρόνο τους.

Τελευταία το σημαντικότερο συμπέρασμα είναι πως οι τεχνικές και μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν χρειάζονται αναπροσαρμωγή στα νέα δεδομένα που έχει επιφέρει η ανταγωνιστικότητα των μηχανών αναζήτησης μεταξί τους αλλά και η κατακόρυφη άνοδος της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter.

Τα δεδομένα αλλάζουν

Οι κυριώτερες αλλαγές έχουν να κάνουν με την ολοένα και εντονότερη παρουσία στοιχείων του Web 2.0 στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όταν ψάχνουμε στο Google.gr (οι περισσότεροι Έλληνες αυτό χρησιμοποιούμε) συχνά βλέπουμε εικόνες, video, σχόλια του κοινωνικού μας κύκλου στο twitter και στο Google Buzz και πολλά άλλα.

Είναι σημαντικό να αλλάξουμε ρότα και να αναθεωρήσουμε την μεθοδολογία που χρησιμοποιούμε για το Web Marketing. Είναι σημαντικό για την Διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης να αναζητεί συνεχώς νέους τρόπους προβολής πέραν των μηχανών αναζήτησης. Και οι ίδιες οι μηχανές αναζήτησης αναθεωρούν την στάση τους και προσθέτουν ολοένα και περισσότερες τεχνολογίες που αναπτύσονται ανάλογα με την συμπεριφορά των χρηστών.

Πολλοί (κακώς κατά την γνώμη μου) συμβουλεύουν την εξάντληση του διαφημιστικού προϋπολογισμού σε συγκεκριμένες  ενέργειες που π.χ. στοχοποιούν δημοφιλείς Ελληνικές ιστοσελίδες, όπως τα ειδησειογραφικά portals, και λιγότερο τις συνολικές ευκαιρίες προώθησης που προσφέρουν οι νέες Διαδικτυακές τεχνολογίες.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ακολουθηθεί μία τέτοια στρατηγική επικοινωνίας και ο σημαντικότερος είναι η εταιρική φήμη και η υψηλή στοχοποίηση που προσφέρουν τα διαφημιστικά δίκτυα των μηχανών αναζήτησης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η ιδανική μορφή Διαδικτυακής προώθησης

Κάθε μορφή προώθησης στο Διαδίκτυο μπορεί να επιφέρει σημαντικά ωφέλη στις επιχειρήσεις. Το σημαντικό είναι να χρησιμοποιούνται τα "κανάλια επικοινωνίας" με τον κατάλληλο τρόπο, ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος/υπηρεσίας/επιχείρησης που διαφημίζεται.

Ως εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον τομέα του search engine optimization (βελτιστοποίησης ιστοσελίδων ή αλλιώς SEO) το σημαντικότερο επιχείρημα είναι η υψηλή στοχοποίηση που προσφέρει το συγκεκριμένο κανάλι προώθησης. Τι καλύτερο από το να διαφημίζεσαι σε ανθρώπους που ενεργά ψάχνουν πληροφορίες για το προϊόν που πουλάς?

Και τα "media shop" καλά είναι, αλλά διαφημίζεσαι σε πολύ γενικό κοινό που είναι αμφιλεγόμενο το πόσοι από τους χρήστες έχουν "ενεργό" ενδιαφέρον για το προϊόν. Η συγκεκριμένη μορφή διαφήμισης είναι ιδανική για να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα ενός brand ή ενός προϊόντος στο "γενικό" κοινό και είναι λιγότερο αποτελεσματική για τις πωλήσεις αν αναλογιστούμε την απόδοση της επένδυσης συγκρίνοντάς την με το SEO ή τις διαφημίσεις στο Facebook.

1 σχόλιο: