Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Εταιρική επικοινωνία στο Twitter

Ένα από τα μεγαλύτερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) είναι το Twitter. Με εκατομμύρια "tweets" σε καθημερινή βάση παγκοσμίως. Το θέμα είναι πως να είναι επιτυχής μία εταιρική καμπάνια στο Twitter.

Αν και είναι δωρεάν η δημιουργία λογαριασμού, ο χρόνος που απαιτείται δεν είναι δωρεάν.

Τι γίνεται στην Ελλάδα με το Twitter

Συνήθως οι εταιρίες (ειδικά στην Ελλάδα) φτιάχνουν λογαριασμούς χωρίς ούτε ένα tweet, αλλά ούτε αντιλαμβάνονται την δημοτικότητα του Twitter και των υπόλοιπων social media networks και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να έχουν σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς της επιχείρησης.

Από την δημιουργία καμπάνιας για προϊόντα και υπηρεσίες, μέχρι την παρακολούθηση της εταιρικής φήμης από τους καταναλωτές (reputation management) και η δημιουργία καναλιού άμεσης εξυπηρέτησης των πελατών, με προσωποποιημένες απαντήσεις σε κάθε χρήστη για τις απορίες ή προβλήματα που σχετίζονται με το προϊόν.

Στην Ελλάδα το Twitter αρχίζει να γίνεται δημοφιλές και σημαντικές διαδυκτιακές "προσωπικότητες" αρχίζουν να αποκτούν δυνατή φωνή στην κοινότητα. Υπάρχει η δυνατότητα της άμεσης εταιρικής επικοινωνίας σε κοινό με ενδιαφέροντα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει.

Η δύναμική των Social Media

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τομέας των αερομεταφορών και η δημοσιότητα που πήρε η καταγγελία ενός επιβάτη για ανάρμοστη εξυπηρέτηση από το προσωπικό αεροπορικής εταιρίας.

Κατά την διάρκεια της πτήσης (που διέθετε ασύρματη πρόσβαση στο διαδύκτιο), ένας επιβάτης άρχισε να κάνει παράπονα στον λογαριασμό του στο Twitter και μέσα σε πολύ λίγη ώρα χιλιάδες κόσμος έμαθε για το τι έγινε.


Η συγκεκριμένη εταιρία είχε στρατηγική επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προσέφερε μία συμβολική αποζημίωση με το που προσγειώθηκε στον προορισμό του και παράλληλα ξεκίνησε προσπάθειες επανόρθωσης της εταιρικής φήμης με tweets ενημερωτικά για όσους άρχισαν να σχολιάζουν την εταιρία αυτή με χιλιάδες tweets.

Αλλά δεν συμβαίνει πάντα αυτό. Καθόλου θα έλεγα στην Ελλάδα. Και είναι πραγματικά αντάξιο των στρατηγικών επικοινωνίας των περισσοτερων διαφημιστικών εταιριών στο διαδύκτιο. Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα για να πειστεί κανείς για την δυναμική των social media σαν εργαλείο marketing για τις Ελληνικές επιχειρήσεις.

Η κοινωνική δικτύωση σαν έννοια

Για να αποκτήσει ενδιαφέρον η (ελληνική) κοινότητα στο Twitter για τον εταιρικό λογαριασμό σας πρέπει να προσφέρετε αξία στους αναγνώστες που σας "ακολουθούν".

Ένας λογαριασμός που το μόνο που κάνει tweet είναι προσφορές και αναγγελίες προϊόντων είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσει ενδιαφέρον. Πρέπει να προσφέρετε αξία στους αναγνώστες και να αποφύγετε το ψυχρό εταιρικό μοντέλο με προσωποποιημένη επικοινωνία.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές
  • Μην περιμένετε από την πρώτη μέρα να σας μάθει όλη η κοινότητα του Twitter
  • Πριν καν ανοίξετε λογαριασμό βρείτε λογαριασμούς ανταγωνιστών και χρηστών με μεγάλο ενδιαφέρον στον τομέα που δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας
  • Αποφύγετε τα συνεχή tweet με links για τις υπέροχες προσφορές σας
  • Συμπληρώστε όλα τα πεδία για το προφίλ σας, και ειδικά το λογότυπό σας
  • Να βγάζετε tweets με ενδιαφέροντα πράγματα για τους αναγνώστες σας
  • Να μην διστάζετε να χρησιμοποιείτε τα εργαλεία του Twitter (όπως το ReTweet)
  • Παρακολουθήστε τα καθημερινά trends κάνοντας αναζητήσεις
  • Αξιοποιήστε τις ευκαιρίες εταιρικής φήμης που παρέχονται
Τέλος, οι δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης άρχισαν να συμπεριλαμβάνουν tweets σε πραγματικό χρόνο, πολλαπλασιάζοντας τις ευκαιρίες προώθησης σε συνάρτηση με το Search Engine Optimization (SEO).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου